Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Hari ni review balik segala :
kebaikan,
kejahatan,
kekejaman,
kekurangajaran,
kemalasan,
ketitaksenonohan,
kemarahan,
kebengangan,
kesenangan,
keimana,
kemengumpatan,
kesengalan
dan segala amalan yang dilakukan untuk
SEPAAAAANNNJAANG SEM 2 tahun 1 ni.
ai.ai.ai.
ternyata diri masih lemah.
Ini kerana kalau direview back memang banyak lah kekurangan dalam ibadah.Amalan yang dilakukan untuk sem ni pOn amatlah sedikit. Mungkin disebabkan emosi yang kurang stabil diawal permulaan sem. T_T.
Klu emosi stabil, memang dah lame terurus dengan lengkap diri ini. Bak kate seorang pendidik ni
" Klu emosi terganggu + tak stabil. Maka rohani dan jasmani juga akan turut serta dalam ketidakurusan diri."
Mungkin itulah yang berlaku ke atas hidup seorang hamba bernama Adibah Yahaya.
Antara sebab musabab yang meleka kan diri dengan aktiviti duniawi lagi hariani ini adalah,
a)sem ini baaaaanyak sangat kerja (kerja++, projek++) tu yang focus pon kene jadi ++ tu.
malangnya ibadah,amalan,kebaikan pulak yang ter -- skit.
b)banyak meluangkan masa di library
c)banyak menumpang lagi merempat di ktf.
Namun tidak mengapa.akan ku ambil perkara ini sebagai pengajaran lagi iktibar bagi masa-masa yang mendatang.
notakaki:kesian belog ni bersawang.takcukup wang nak mengupah tukang gaji bersihkan.weeho!
No comments:
Post a Comment