Pages

15 July 2010

Kau kawan ku. Aku hanya tegur

Aku ade sorang kawan ni. She said that she was a hati batu kind of person. and i dont really give a damn crap about it. Aku bukan ape. aku just malas nak peduli orang and aku jadi lebih direct eventhgh aku tahu yang orang tak suka.

Well.. bagi aku thats the best way of saying things kan. daripada aku mengumpat blakang.dapat dosa.menyakit kan hati. baik aku teros terang je.

But, idont know why. lately ni dia macam lain. i mean dia macam dah tak hati batu.dengan kata bahasa melayu nya, dia jadi lebih sensitif and pelik. lain lah. bukan macam dulu.

Aku tak kesah ape orang nak cakap pasal aku.dok sebok-sebok hal aku. tapi kalau bende-bende yang berkaitan dengan aku tu dah beyond pemikiran akal aku. aku pasti akan marah. Dalam dunia ni semua manusia pasti merasa marah. Satu perasaan yang hidup dalam jiwa kita.cuma kita perlu kawal nya.

Jadi sebagai seorang muslim yang cuba untuk menjadi lebih baik.aku akan cuba untuk menegur secara halus. menegur dengan berhemah. memang mula-mula aku diam kan aja perkara yang berlaku. tapi lama-lama bila aku rasa bende tu tak perlu dibangkit kan lagi. aku akan masok campur untuk mereda kan keadaan.mereda kan jiwa aku supaya tidak marah.

Aku cuma berharap people will understand the things that i've been doing. Tidak berniat untuk membuat sapa-sapa terluka dengan cara teguran ku. Namun aku punya perasaan. Jika perkara ini tidak di tegur oleh diriku sendiri. Aku khuatir.perasaan ku akan teguris. Aku tidak mahu itu berlaku.

.Maaf.

3 comments:

qeezshj! said...

besela dieba, adat menegur org..kdg2 dorg xkn perasan teguran yg diberikan, tapi lame2 nanti, bru dorg tersedak.tercekik.tersentap..

mase tu bru dorg teringat teguran kau tu..

semua org ada pe'el nya..cume amek mase nak handle situasi itu..

~.^

itsme said...

life is complicated . recently ive been tru in not so good emotional state. For me im the one who's wrong . Y am i being some kind of sensitive? because im starting to open my heart for friendship that i did not belief for years. U can see it well rite. Im different from UTMKL n utmskudai. The presence of all of you sort of giving me some hope and really thankful for Allah that He has blessed me with good friends. And I belief what u have said is from Allah. If i cant accept it, it means that i cant accept Allah's takdir too..Me too sorry i forgot that u ve mentioned before in Ym . I hope u too can accept the way I am. I ve been trying My Very Best not to making trouble again.but again it just happened.

Adibah yahaya said...

qistina > yeah.kau betol. aku cuma sayang rakan2.so kne la tegor mreke.

alia > ee.perasaan nye kau ni. hahaha.gurau2.