Last week, i went to bukit jalil. my friend need to go back to johor.
saya ni jarang-jarang naik bas express.sebab tidak mampu merisiko kan nyawa sendiri. so macam tak berapa nak tau la how to buy a ticket and all.
lagi pon tak suke p stesen bas. banyak orang-orang yg tak di kenali besepah-sepah memegang walky talky and sebok-sebok tanya orang lalu lalang tu nak pegi mane.
tgh jalan-jalan nak p kaunter tiket suddenly ade sorang abg ni menerjah kiteorang.(haa.ini la yang saya tak suke)
bising-bising. jerit kat saya.
a: adik nak pegi mane dik ! (menjerit kot.dah la di looping nye ayat yang same 2 3 kali). nak naik konsortium dik?
s: (buat bodoh je kat abg tu)
a: adik ! abg tanya ni. nak pegi mane?!
s: tak pe.tak pe. (tak pandang langsung muka abg tu)
a: adik.nak pegi mane.?! abg tanya ni. jangan la buat malu kat orang asing.
-kebetulan my friend yg mau pulang joho 2 foreigner-
s: -__-" (bile mase plak aku memalukn dia ni)
in the end
abg tu pon give up.dia pon pergi menerjah orang lain.
tibe-tibe baru teringat nak tanya rakan di sebelah dia nak naik bas ape.
she said that she want to get the same bas. which is konsortium.
(arh sudah.mampos. mano den nak tau kaunter konsortium kat mane)
saya pon stop bejalan. pandang belakang.
mencari-cari kelibat abg tadi tu. abg tu dok sebok-sebok buat kecoh tny "nak pegi mane bang!" kat orang len pulak.
tetbe dia pandang kiteorang.
sy dengan tak segan silu nye panggil dia datang kat kiteorg balik.
abg tu datang.
a: haaa. nak pegi mane dik?
s: johor.
a: kan senang cakap johor. bukan susah pon. kalau cakap dari awal td dah dapat naik bas dah skarang.
s: (membebel pulak mamat ni)
dia pon bawak p kaunter konsortium dia 2.deep inside sumpah sy malu. yela. tadi bukan main sombong tak mau layan abg tu tanya nak p mane.
pastu dah tak tau nak cari kaunter kat mane. baru terhegeh-hegeh panggil abg tu balik.
pasni memang tak mau p bukit jalil lagi dah.
4 comments:
aku pun senasib jgk mcm ko ni, pasal beli2 tiket bus sume ni mmg aku fail
oh.same la kite. nmpk nye aku kne cari bf cepat2. xyah la susah2 nek bas lg da :p
heheh. dgn adanya post kak diba telah mengajar fara how to bli tiket bas dgn btol :)
eh.kakdba ade ajr yeh care2 bli tiket.? pe2 pon yg plg pnting jgn la memalukn dri sndri mcm yg kakdba dah buat. :P
Post a Comment