Sikit sikit nak terasa
Sikit sikit nak terasa
mengada-ngada lah.
biasalah, mungkin terlalu lama menghadap PSM. sampai lupa etika bersosial tanpa terasa. terlupa macam mana nak behave dalam kehidupan sosial. bila buat PSM, bersosial dengan komputar riba. sebenarnye saya rasa kosong, ala-ala macam lost.
situasi yang sukar nak digambarkan dengan gambar rajah mahupun diceritakan dalam bentuk puisi. saya ada disini, dunia realiti, tapi saya masih belum jumpa jalan keluar.
dikelilingi rakan, kawan, orang ramai. tapi saya masih rasa sorang-sorang. mungkin dalam hati ada keengganan untuk mengakui kewujudan dunia realiti seluas 7 radius.
adakah ini kesan sampingan hidup dalam banglo kosong yang jauh dari pelusuk lingkaran?
mungkin juga sebab saya adalah orang kedua.
orang kedua yang orang lain cari jika perlukan sesuatu. jika secara tiba-tiba perlukan teman. ye saya adalah kawan berstatus backup plan.
dari sekolah dahulu lagi dah memang macam ini. kawan memang ramai tapi saya sekadar orang ke dua.
pernah suatu ketika dahulu, salah seorang kawan saya mengeluarkan statement mengatakan bahawa makan sorang-sorang itu adalah loser. tersentak dek kata-kata nya, saya cuba pertahankan golongan yang selalu makan sorang-sorang. namun saya kalah, seorang lagi kawan mempunyai pendapat yang sama. persoalan yang timbul.
"jika makan sorang-sorang adalah loser, maka adakah saya ini kategori loser jugak?"
most of the time saya makan sorang-sorang. kalau tak ada yang mengajak makan, saya tak bertempuk mengajak diri sendiri ke dalam golongan yang makan beramai ramai. sebab saya maluuuuu.tak kira la makan bersama ke, makan seorang diri ke, asalkan perut terisi.
mungkin juga sebab saya adalah orang kedua.
orang kedua yang orang lain cari jika perlukan sesuatu. jika secara tiba-tiba perlukan teman. ye saya adalah kawan berstatus backup plan.
dari sekolah dahulu lagi dah memang macam ini. kawan memang ramai tapi saya sekadar orang ke dua.
pernah suatu ketika dahulu, salah seorang kawan saya mengeluarkan statement mengatakan bahawa makan sorang-sorang itu adalah loser. tersentak dek kata-kata nya, saya cuba pertahankan golongan yang selalu makan sorang-sorang. namun saya kalah, seorang lagi kawan mempunyai pendapat yang sama. persoalan yang timbul.
"jika makan sorang-sorang adalah loser, maka adakah saya ini kategori loser jugak?"
most of the time saya makan sorang-sorang. kalau tak ada yang mengajak makan, saya tak bertempuk mengajak diri sendiri ke dalam golongan yang makan beramai ramai. sebab saya maluuuuu.tak kira la makan bersama ke, makan seorang diri ke, asalkan perut terisi.
No comments:
Post a Comment