Assalamualikum & Salam Sejahtera
Sminggu yang lepas, berlalu sudah pilihan raya campus universiti ku.
fuhh~ naseb dah lepas.
saya paling.paling.PALING tak suke PRK. ok!
.rase macam semak.
Ini kerana beberapa sebab musabab dan di antaranya kerana bagi saya prk ni membawa kepada satu pembaziran yang terAMAT bnyk. Mane tak nye sane sini kertas bersepah. Bape keping ketas diorng gune tuk berkempen.dari membazir dok tampal n gantung sane sini.baiklah p derma kat orang susah. tak pon bagi kat negara yang tak cukup ketas ke kan. kate kite kene jimat ketas sbb pokok dah tinggal sikit, tapi rupe-rupenye 'cakap tak serupa bikin' je. CET!
betapa mengHODOHkan kawasan je.
saket mate memandang.
bingit lagi telinga mendengar.
ish-ish. pembaziran-pembaziran.
kalau nak direvelkan. banyak je lagi bukti dan contoh yang bleh d tunjukkan.
namun bende ni dah berlalu.so, malas nak cakap bnyk.
tapi saya nk cakap jugak.!
Nak kate bahang sangat berkempen 2, tak de jugak. pakai ketas je lebey. turon padang mlawat student-student lain lagi bagus. well, yes i know that they r bz wif their things but, why dont spend a little time to tunjuk kan muke sebenar kat orang-orang yang nak mengundi ni.
.picture not represent reality.
ape-ape pon, tahniah kepada yang menang. yang kalah 2 p mandi bunga.(haha.kiding2)
d harap jadilah MPP yang berjaya, bertanggungjawab,bededikasi n berdikari.
kalau tak, buat habis ink pencil je memangkah undi.
(comment diatas only pandangan + pendapat saya. kalau ade yang salah harap d tegur.)
2 comments:
ktorang hari tu buat undi utk pemilihan wakil econs utk jd SRC (student representative council).
So bdk econs kene vote 2 drpd 4 org yg dicalonkn utk jd SRC.
Setiap sorang calon ni, akn bertenggek di kaki lima (pengikut dye la yg betenggek bukan dorang, tp dorang pn ade jgk kdg2, turun padang gak la)
okay, bukan itu isunya, isunya ini..
setiap sorang calon ni ada b'kertas2 yg tayang muka, manifesto n lain2 add on sniri lah..BERWARNA okay. ay repeat, BERWARNA. Dalam seminggu aku dpt sampai sepuluh keping, bygkn utk semua student, berapa bnyk yg dorang print tah!
itu x tmasuk lg, booklet2 doa dr kertas keras yg ditampal sticker muke diorang, kalender yg boleh dimuatkn dlm purse, penanda buku, banner, dan macam2 lagi.
kau akan rs mcm dpt goodie beg yg semua barang ade muke diorang.
satu je aku dpt pk..
Bnyak nye duet korang!!!
wOw! Bnyk nye duit diorng.bpe bnyk bajet diorng klua tuk bnde alah 2 je.↲klu menang xpe gak,tp klu kalah camne? Mmbazir btol. Aku mmg xstuju bwt pilihan rye klu bnyk sgt pmbaziran. Buang duit !
Post a Comment