Pages

23 December 2012

Big Bad Wolf day

its Book Sale people!
sadly today is the last day.

In case you didn't know. Big Bad Wolf is a book sale event. The World's Biggest Book Sale. The book price are around 5 - 30 ringgit. They give 75% - 95% discount on all books.
Serious shit punye murah.

I went there last night.
night here means midnight baby!
They are open for 24 hours.
Pukul 2 pagi sampai Mines pun sesak lagi. punye la ramai orang datang. and people are bringing their beg kotak beroda. nak borong buku macam nak balik kampung.

luckily i've got aizat to accompany me.
cause i don't wanna be a social awkward in the middle of the books.

Even though the books are cheaper but its kinda hard for me to find the right one
Nak beli buku ni bukan senang.
Mula-mula kene tengok cover, cantik ke tak. Memang la orang kate "dont judge books by its cover" tapi kalau dah cover tu buruk giler or inappropriate, macam mana nak beli kan.
Then kene baca skit sinopsis or prologue dia. Kalau tak nanti menyesal sebab tak tahu apa cerita.

For me, kalau nak beli buku, kene cari yang once kita pandang je buku tu, kita tahu buku tu untuk kita.
Ala-ala macam "thats the one" or lebih tepat lagi, kita dah jatuh cinta pandang pertama dengan buku tu.

Malam tadi tak banyak buku yang berjaya menawan hatiku. I bought only 4 books. and please dont say 
"dibaaaa ! kenapa beli sikit sangat, buku kan murah" or "pegi pukul 2 pagi semata-mata nak beli 4 buku je, baik tak yah" ; don't cha ever think of saying dat. i'm gonna scream right on your face.

ada sedikit ralat pada gambar. biarlah. malas nak upload yang cantik.

Because my parents aren't around, i got really really really limited budget for the books. saya bawak 30 ringgit jewwwww. rasa macam nak menangis tengok aizat shopping buku dengan bajet 300 ringgit. giler berbeza. sadis pulak rasa. well. tapi takpe. 4 buah buku dengan bajet 30 ringgit tu dah kira banyak dah. Alhamdulillah. kalau dekat kino belum tentu sebuah buku pun dapat dengan 30 ringgit tu. 

Diorang ada jual tshirt yang ohsem. terpaksa buat loan dengan aizat sebab nak grab jugak tshirt tu.
bottom line, i have a good time last night browsing books. lepas ni kena prepare duit banyak2 untuk buku.

3 comments:

faiz abu bakar said...

pergh banyak nau buku si sepul beli sampai bawak 300 ringgit tu.

Adibah yahaya said...

sepul shopping buku main tarik je masuk dalam kotak. heaven.cemburu aku tengok.

saiful aizat said...

miahahaha ah gune satus je. lagi 200 tu just in case ade orang tak cukup duit nak pinjam duit aku beli t shirt